lördag 18 juni 2011

541

Åh ändå fint att han är borta, för han saknar mig så jävla mycket samtidigt som han har roligt och det tycker jag är bara skönt och bra. Jag lider inte så mycket av att han är borta, jag längtar längtar längtar till tisdag, men samtidigt så..åh, jag vet inte om jag kan förklara det, men såhär: när jag var ihop med M så saknade jag honom när vi inte var med varandra, men det fanns ingen säkerhet i den saknaden, jag visste inte om han saknade tillbaka för han kunde inte uttrycka det och jag tror faktiskt fortfarande att jag älskade mer, var mer kär, saknade mer och därför var det en olidlig saknad, därför kunde jag inte hantera det, för jag behövde vara nära, behövde bekräftelse. Nu är jag säker, jag vet var jag har Victor, jag vet vad han känner och därför slutar jag inte andas när han inte är precis bredvid. Jag vet att han älskar mig varesig vi är millimeternära eller hundra mil ifrån. Det är så lätt med honom. Det är lätt det är lätt det är lätt. Det är så självklart och rent och vi bråkar ibland, senast i veckan bråkade vi men inte ens det känns svårt. Jag vet inte ens om man kan kalla det bråk, mer diskussioner, kanske konflikter. Det finns inga höjda röster, inga tårar, ingen som springer iväg. Drama queenen jag alltid varit finns inte med honom. Han har dåliga sidor som kan reta mig otroligt mycket ibland, men inte ens det är jobbigt och nu är han borta och jag längtar till tisdag, men jag är inte missunnsam, jag känner mig inte övergiven och det är ovanligt för att vara jag. En av mina absolut sämsta sidor är att jag kan ta sådana saker personligt och bli ledsen och arg, jag gjorde det hela tiden med M, nu gör jag det aldrig någonsin. Jag är övertygad om att den jag är med Victor är min bästa version av mig själv. Han gör mig bättre. Det är rent och det är rätt och snälla gud, allah, moder jord, alla ni, låt mig få ha honom föralltid, jag vill inget annat, bara få ha honom som min föralltid.

Vill föralltid få sådana här sms:
"Vi har det väldigt bra, men jag blir hela tiden mer och mer säker på att det är dig jag vill vara med. Hela tiden. Alltid."
"Jag längtar så mycket efter att få krångla mig närmare dig, somna nära nära nära, kramas så hårt det bara går, höra ditt hjärta dina andetag. Gick det bra att somna till slut? Jag älskar dig, du är världens finaste, bästa, smartaste, mysigaste. Hoppas du har det bra hemma. Jag tänker på dig hela tiden. Puss och kram och massor kärlek."

Jag vill alltid alltid alltid känna såhär.

1 kommentar:

Lina sa...

alltså jag känner igen mig så mycket, i det där med att jämföra ett plågsamt förhållande med ett enkelt. skillnaden är bara att mina två olika förhållanden är med samma kille. axel är både min M och min victor. han är både den som jag tvivlade på i ett och ett halvt år och den som jag känt mig så trygg med i tre. det är konstigt och lite jobbigt för ibland glömmer jag att han faktiskt är inte samma som han var. men jag är så glad för din skull; att du hittat någon som gör dig lugn och glad - även när ni är isär. det är så det ska vara. man ska aldrig nöja sig med mindre. puss!