fredag 21 oktober 2011

573

Alltså jag ORKAR inte blogga mer om min ångest som exploderar som ett stort jävla svart hål i bröstet. Orkar inte skriva om hur ensam jag kan känna mig, att jag är världens mest negativa människa och allt annat den här bloggen egentligen handlar om

men jag vill ändå skriva två saker:
1. TACK gulliga gulliga ni för er pepp. Jag vågade lämna in arbetsproverna, vilket känns typ såhär: !!!!!!!! för jag har fegat ur fyra gånger tidigare. Jag vågade, jag vågade, jag vågade!
2. Min kille och hans familj har ett uttryck jag aldrig hört förut men som dom hävdar är heeeeelt normalt. Jag har vänner (och jättelite släkt) i ungefär hela Sverige utom Värmland och Värmland har dom ingen koppling till. När jag påpekar att man förstår uttrycket men att det ändå inte betyder någonting går dom helt nazi och ba joooo ALLA använder det det är du som inte kan!!!!. Lösning på problemet: fråga bloggen.

Är "hur eller hur" ett riktigt uttryck?

Nu ska jag åka till Klassbästa, äta middag och dricka Elk Brew. Jag kände mig som nidbilden av en alkoholiserad student på systemet när jag inhandlade två elk brew, en anderssons och en regatta bay. Dock att vi efter middagen ska på VERNISSAGE och inte nån pubertal jävla studentfest. En sådan arrangeras ikväll men vi gör inte sånt (vi gör bara pubertala kollektivfester, mycket mognare).

6 kommentarer:

ania sa...

va, vadå "hur eller hur"??? fattar noll, aldrig hört. är från västegötland, har bott i blekinge, götebörg o estocolmo. aaaaaaldrig hört det. EVER. hälsa det. ;))

inte nu kanske sen sa...

hade en kille från västervik som alltid sa "hur eller hur", typ som "hur som helst", eller "jaja". minns att jag tyckte det var gulligt!

Lina sa...

mjo, jag har faktiskt hört det där uttrycket. använder det inte själv men vet folk som gör det. och ja, det betyder väl typ "hur som helst" eller "oavsett vad" - nåt sånt. haha.

belle sa...

haha puss! var tvungen att åka & praktisera, därav smink-&-fakesmile-gifer. MEN mår bättre nu & ligger nerbäddad med cola light & djungelvrål & panpizza. känner mig lite sunkig jämfört med dig nu. hade också velat ha en klassbästa att dricka alkohol med. men då måste man ju först & främst ha en klass. & det har jag ju inte det heller. har dock en dator full med greys anatomy. det får la duga. IALLAFALL. HALLÅ ELLER. VILL SES SNART. kom till skåne? eller så kommer jag till göteborgen? hur bor du har du sovplats till en vithårig skåning?

belle sa...

det jag egentligen ville skriva var: har aldrig hört talas om/hört 'hur eller hur' MEN att det låter lite småkrejsi/förvirrande & ganska roligt

josefin sa...

ania: haha ska lätt hälsa det ty DU OCH JAG HAR RÄTT
inte nu: men näj!! min killes föräldrar är från västervik. antar att det är därifrån...men är det ändå inte ett jävligt oklart uttryckt? illegimititivt pga bara finns i västervik?
lina: varifrån är dom som säger det ifrån? måste tracea detta uttryck!!!
belle: tycker i hemlighet att det är ett bra uttryck. resten har vi smsat om! pusssssss

mvh reserverar mig för felstavningar pga fett jävla fulllllll puss