tisdag 6 mars 2012

617

orkar inte plugga orkar inte städa orkar inte åka till någon kompis. gör lista istället. bildlista!

a picture of you in your room


den här var lite klurig eftersom det inte finns några ordentliga bilder på mig i mitt rum. den översta är iallafall ena delen av allrummet och den andra är en bild på min kropp i hallen/köket.

a picture of you very drunk

haha åh. det här är från i somras och det var ett av dom finare dygnen i mitt liv. dagen innan hade jag av okänd anledning varit på dubstepklubb och kommit hem vid tre kanske. klockan elva den här dagen kom klassbästa + kompis hem till mig och åt ölfrukost. jag blev full på typ en halv öl och fortsatte vara det hela dagen. vi var på gatufest (därifrån är bilden), spelning, mellanfest hos mig och till sist svartklubb i skogen. jag gick hem klockan sex. festen var ungefär 15 minuters gångväg ifrån där jag bor, det tog mig 1,5 timmar. stabilt som fan.

a picture of you on your birthday
det finns nästan inga sådana eftersom jag fyller år sent i november och alltid är sjuk/ledsen när jag fyller år. den här är från tre år sedan och jag tog den själv.

the youngest picture you can find of yourself in digital form
det här räknas antagligen inte eftersom det egentligen är ett analogt foto. jaja. tre år och cool på utflykt i öknen.


a picture of you in one of your favourite outfits

bah, är inte varken den som tar outfitbilder eller som har en favoritoutfit men den där jäkla klänningen har varit en av mina favoritklänningar i typ sex år så det får bli den då.

a picture of you making a goofy face at the camera
jag och klassbästa övade på att blinka med ett öga. jag var, som ni kan se, ganska sämst. kan fortfarande inte.

a picture you miiiight have edited to make yourself a bit more attractive
alltså jag kan inte retuschera så jag gör inte sånt, men man redigerar ju alla jävla egobilder man tar. det här är jag för fyra år sedan och jag tror att det kan hända att jag gjorde mina ögon mer blå men jag minns inte riktigt.

a picture of a night you regret
det var ju ingen kväll men jag ångrar ändå.


a picture of you kissing someone


a picture of you in profile


a picture of you being truly yourself

jag vet inte, det finns ju inga bilder på en där man är sitt sannings-själv. en person är mer än vad som kan framgå genom en enda liten bild. det här är iallafall lite jag. jag dör av skratt när man drar i ansiktet, vet inte varför.

the most recent picture of you

det här är den senaste som ligger på datorn iallafall

a picture of you being ridiculous

utklädd till freddie mercury på kalas 2009. det var en bra kväll, jag hade lånat Ms hockeypungskydd och gick runt och tvingade folk jag inte kände att ta mig på skrevet.

a picture of you showing off a new haircut/colour


a picture of a time in your life that is over, but you wish it wasn't

jag kan inte svara sanningsenligt på det här för det finns ingen tid jag saknar. allt var sämre förut. ibland kan jag sakna i somras men det är fortfarande inom samma "era" eller whatever som jag är i nu. men okej: ibland saknar jag gymnasiet. allt var ganska sämst men jag fick umgås med mina gymnasiebästisar varendaste varenda dag. nu är vi så utspridda och jag saknar dom jämt.

a pciture of a time in your life that is over and you couldn't be more thankful that it is

att vara på sjukhuset varenda dag och träffa samma sjuksköterskor oftare än man orkar träffa sina vänner. att jämt ha missbrukararmveck för man är under ständig bevakning. att ingen vet vad som är fel, bara att det är det. att bli misstrodd och höra att man är stressad, inte sjuk. att ingen lärare längre frågar var man varit för man är alltid borta. att ha 16% närvaro. att gråta så fort man kommer till skolan för att det är en sådan ansträngning att ens ta sig dit. det är jag glad att det byttes ut mot diagnos, bra läkare och mediciner som fungerar.

a picture of you when you were anything but happy


a picture of you that you had no idea was being taken

jag och victor på den första festen vi var på tillsammans. extremt jävla nykära och ingenting-finns-förutom-oss.

a picture of you when you were a different person than you are now

15. ville dö jämt, åt aldrig och hade inte gått ur frikyrkan. var ihop med en men kär i någon annan.

a picture of you with someone you love

KB och jag träffades några gånger innan vi blev kompisar, men sen kom en julfest och vi bondade som fan och bestämde oss för att vara kompisar alltid. så känner jag fortfarande. KB forever!

a picture that describes how you'd like to spend everyday
inte varje dag, allt blir enformigt till slut, men parkhäng som börjar mitt på dagen och slutar när det blir mörkt och man går till krog/pub/hem till kompis och fortsätter hänget och det är vår eller sommar och allt äger. (så jävla originellt).

a picture of a time when everything was changing
precis innan jag och M gjorde slut.

a picture that makes your heart hurt
mormor och morfar för tre år sedan.

a picture that makes your heart smile
åh alltså dom där jävlarna. älskarom.

a picture of one of the best nights of your life

i somras. förfest med f4, gå vilse på väg till svartklubb, äntligen komma fram, bete sig som idioter, gå hem klockan 5, äta chips i Es soffa, gå hem 7.30 medan alla andra går till jobbet.

ja okej det här blev ju sjukt tråkigt men det tog så jävla lång tid så jag lägger upp det ändå.

4 kommentarer:

Lina sa...

åh inte alls tråkigt!! älskar!!

V. sa...

Det känns så himla märkligt och fint samtidigt att se bilder på dig!

inte skyldig sa...

Jag tycker bilderna är superfina. Du med!

Frida sa...

Vill ha din gröna jacka!!!! (Du är fin, saknar'ej! Puss!)