tisdag 28 september 2010

325

jag har tänkt på december som min chans,
chansen att ta mig bort från mörka jävla sverige, chansen att få träffa min pappa för första gången på tio månader och igår tänkte jag att
nu gör jag slag i saken och fixar biljetter, jag gör det

och kollade kursen vi har då:

sista föreläsningen den 22/12, avslutning med heldag den 10/1. Sen börjar nästa kurs 19 januari.

För att åka till pappa måste jag alltså åka den tjugotredje december, och sen åka hem den åttonde. Femton dagar. Och då kommer jag inte hinna ställa tillbaka jetlagen.

Det kommer alltså inte gå.

Jävla, jävla kurs. Jag vill inte ha nåt fucking plugg över jul, jag vill inte behöva vara stressad över det och jag vill inte ha så kort jullov. Jag vill åka till min pappa som jag då inte kommer ha träffat på tio månader. Jag vill inte vänta till junijuliaugusti för då kommer jag inte ha träffat honom på ett och ett halvt jävla år. Det är en så sanslöst lång tid.

Jag vill inte. Förbannade jävla kurs jag hatar dig redan. Dessutom låter du tråkig.

Fan också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppa över kursen, din pappa är viktigare än allt annat

josefin sa...

jag kan inte hoppa över den. jag måste ha den för att kunna få en examen och en examen vill jag ha. faktiskt. men däremot funderar jag på om heldagen är en salstenta (uäk) och om det isåfall finns ett omtentatillfälle lite närmare terminsstarten.