fredag 1 oktober 2010

327

trött:
gäspar under föreläsningen och glömmer bort att lyssna och anteckna och tittar på mina klassisar istället och undrar hur dom orkar sitta upprätt och ha energi, halkar hem och förbannar kroppen när jag måste springa till bussen och hatar hissbristen och fjärde jävla våningen och sjunker ner på hallgolvet och grinar lite för jag är för trött för trött för trött och jag orkar inte orkar inte orkar inte och tusen miljoner sidor att läsa och skriva och HUR GÖR FOLK EGENTLIGEN och på bussen på väg till skolan inser jag att livet inte är till för mig, man måste bara kämpa kämpa kämpa och jag har ingen energi och jag orkar inte ens gå till köket och bre en macka jag har ingen grundork det jag gör gör jag med vilja, inget annat och det är soligt och inte alls särskilt kallt men jag orkar

ingenting.

Hope there's someone who'll take care of me. When I die, will I go? Hope there's someone who'll set my heart free; nice to hold when I'm tired.

There's a ghost on the horizon when I go to bed. How can I fall asleep at night, how will I rest my head?

Oh I'm scared of the middle place between light and nowhere:
I don't want to be the one left in there
left in there

There's a man on the horizon wish that I'd go to bed if I fall to his feet tonight will allow rest my head. So here's hoping I will not drown or paralyze in light, and godsend I don't want to go to the seal's watershed.

Inga kommentarer: