måndag 29 november 2010

423

du + jag = cph på onsdag? my treat!
åh, köpenhamn
köpenhamn med vetehåret som smsar varje dag som får mig att le som får mig att fnittra som får mig att tänka framåt som får mig att minnas:

att stå mot en tegelvägg (jag älskar tegel) medan han pussar kind och stryker hand och sen springer till klubben och lämnar över ett ciggpaket till random kompis och kommer tillbaka och hans telefon ringer och vill att han ska komma in på klubben och han säger nää, men alltså nä jag har det finare här och sen pussar han ögonbryn och kysser läppar och värmer magen

att bygga koja i hans säng och ligga med huvud där man har fötterna och han säger hitåt har jag aldrig legat förut och jag säger nä men du har aldrig träffat mig förut heller, det är därför: jag är som ingen annan och skrattar och han nickar med allvarsblick och kysser halsen

att sitta i hans soffa med hans fingrar som stryker mitt ben och vi pratarpratarpratar, orden tar aldrig slut

att vakna av pussar på magen halsen pannan och förlåt för att jag väcker dig så tidigt, men här - frukost..låt mig betala taxi åt dig, mitt tåg går tjugo i tio och säga nejnejnej till taxi men följa med till stationen och där pussa prata och han säger vi ses snart, hörs snartare och sen smsar han sex timmar senare

att dela morgonkaffe och första riktiga snön har fallit och staden ser ut som london och han ler och är så fin så fin så fin och vi pratar pratar pratar och sen måste jag gå och han ber om mitt telefonnummer och smsar två timmar efter att han fått det och

och och och så mycket mer trots att vi inte ens finns men

han får det att pirra i min mage; till och med i handlederna, och jag vet inte vart det här kommer leda, antagligen ingenstans men
han är fin så fin så fin och

åh
är det enda jag kan avsluta med för:
åh är det enda jag känner.

2 kommentarer:

Frida sa...

Hurra! Puss!

Lina sa...

hoppas du hånglar upp honom just i detta nu!