tisdag 29 mars 2011

515

du och jag står i en korsning, jag ska gå till skolan, du till biblioteket. jag ligger redan två timmar efter mitt självstudieschema för det är helt omöjligt att gå upp i tid när du ligger bredvid och andas i min nacke. vi har stått i korsningen i tio minuter och du har kysst mina kinder, mitt hår, mina läppar, viskat kärlek i mina öron. jag tänker på drömmen du hade natten innan: det var du och ett lejon i en djungel. ni samtalade om allt och lejonet skyddade dig från vildsvin, giftormar och sankmarker. efter att du berättat den sa du att du alltid drömmer symboliska drömmar och jag förstår exakt vad du menar. jag älskar dig så mycket. jag kränger mig motvilligt ur ditt grepp, jag vill inte gå men jag måste måste, avhandlingarna väntar på mig medan jag bara ser på dig. jag tar ett steg bakåt, säger hejdå-fraser. du drar mig till dig med ditt allra största leende och utbrister fan vad du är söt! och jag tänker jag tänker att jag vill vara med dig alltid alltid för du kan få det trötta söt-ordet att låta som fyrverkerier, fjärilar.

Inga kommentarer: