fredag 22 april 2011

ett typexempel på mitt liv just nu: idag

8-10.50: skolan, skriver skriver grupparbete, stressar ligger efter.
10.50-10.55: springer till jobbet, har ont i magen eftersom jag äter för hattigt för dåligt
11-15.30: byter om, börjar jobba, jobbar jobbar jobbar, ber om att få sluta, får sluta, byter om, springer tillbaka till skolan
15.30-19: skriver skriver grupparbete, stressar ligger efter
19-20: in på köpcentrum, köpa medicin + doseringsdosa (hej pensionär!), gå på hemköp med vackra icke-spanjorskan (som jag för övrigt skriver grupparbetet med) och planera morgondagens picnic (vi har båda skrivit in: LEDIG!!!!!!! i våra kalendrar så nu ska vi fan fira att jesus dog och gav oss röd dag och ursäkt att inte göra det vi borde göra (förlåt för ev stötande skämt och tack jesus för att du dog för mina synder etc etc to infinity)
20.15: komma hem, måla naglar som "avkoppling"
21: oj, somnade visst, gå upp, börja städa kök packa lådor
23.00: hmmm vin kanske? det är ju så tråkigt att flytthållapå..
00.39: full, pojkvänsröst i telefonen säger: kom hit! fingrar trötta på att skrubba ugnen (ursäkta paus här, det har tagit mig över en timme och det är fortfarande långtifrån rent? är det för att jag försöker vara snäll mot klimatet och därför använder grönsåpa? ska jag köpa typ mr muscle *kräks i munnen av namnet men ok* eller vaa? snälla ge mig era tips för jag kan ingenting om husmoderlighet!!), hjärnan vill lägga av, kroppen ska duschas munnen förberedas för hångel


ja så kul har jag. imorn ska jag till klippor och äta vindruvor med fina vänner och det kommer vara min enda "lediga" dag fram till jag börjar med sommarschemat på jobbet så snälla snälla vädergudarna ge mig sol ge mig värme ge mig ge mig ge miiiig.

2 kommentarer:

Tuss sa...

Mmm ugnar bör rengöras med ugnsrent från t ex Mr Muscle annars blir det typ aldrig rent (vilket du ju redan märkt). Hälsningar städexperten. :)

belle sa...

jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. jag vet inte riktigt vad man säger. när man hittar nått som eller nån som känner liksom. likadant. om så mycket. det är påsk & jag har läst igenom hela din blogg & skrattat & lipat & nickat för att hålla med. det hade varit så fint att kanske prata med dig. på nått sätt. nångång. via mail? eller nått? åh. känner mig som en läskig stalker. jag har aldrig skrivit nått sånt här till nån förut. i vilket fall som helst: glad påsk josefin. & tack. tack för det här.