söndag 16 september 2012

vardagsbloggar

Idag önskar jag att jag hade en vardagsblogg med bilder och meningslösa formuleringar. Inte en känsloblogg. Känner för att skriva men: är så jävla trött på mina känslor. Pallar inte vara så himla melodramatisk och känslosam och herregud. Orkar verkligen inte. Lägger in lite random bilder eftersom jag hört att det är så man ska göra.

I fredags skulle jag "inte gå ut" eftersom jag "behövde plugga" (eller ja, behövde verkligen plugga, min kurs är helt sjuk??). Sibylla bad mig köpa vin för att hon skulle ut men oops jag köpte en box till oss båda efter skolan, så när jag kom hem åt jag middag kollade på tv drack vin. Observera att jag är sjukt lättpåverkad, blir tillräckligt full för en hel kväll på typ 4 glas, och jag drack under denna tv-tittning + sminkning 3 glas. Var således packad när Sibylla + medhavd vän kom hem vid 19.30. Stabilt. Vi gick till förfesten som var hos min nya favoritperson att gå ut med, han är så jävla fin?? Vill kalla honom darling och smeka honom i ansiktet hela livet typ. Han hade inga vinglas så vi drack vårt vin ur sejdlar. GUD VILKEN BRA IDÉ JOSEFIN OCH SIBYLLA, VERKLIGEN DEN BÄSTA NI HAFT.
en del av min outfit. hade tråkigt. photoboothade.
Blev (för) fulla, åkte till klubb, träffade Sibyllas meränraggmeninteflickvänän som jag också har en sån sjuk kompiscrush på. Sist jag hade en kärleksfylla pratade jag om att jag "älskar" henne. Insåg sen att jag träffat henne kanske 10 gånger. Älskar henne alltså inte. Gillar ba starkt. Gjorde förra veckan en dans pga hon hade sovit här och skulle till sin skola, som ligger åt samma håll som min, samtidigt som jag. Har drömt om att det scenariot ska hända.

AJA klubben var kul fast eg inte? Jag tror jag var tillräckligt full för att inte bry mig om att det 1. var dålig musik 2. så jäkla konstigt klientel? oftast känner man igen dom som är på klubben eftersom alla går i cirklar i den här stan, nu kände jag igen ca två, varav en var IDOLCISSI. coolt. whateva.
idolcissi drar en hård pose i industrimiljö. accesoar: vänsterparti-knapp.

Det stora DOCKET, som jag tänkt skriva ett fint formulerat inlägg om men verkligen inte PALLAR, var detta: MÄNNEN. Jag känner på rikt MANSHAT just nu i mitt liv. Vet att det finns så jäkla många bra män, tex min kompis som har skägg och som tar hand om alla, han är fan bäst, och manshat är överlag onödigt men. Asså. Detta beteende som så många av dom har? Jag FATTAR inte. Bara i fredags var det FYRA manspersoner som var sjukt sviniga. Den värsta va en i rutig skjorta som på allvar följde efter mig hela kvällen och INTE FÖRSTOD när jag sa "jag är inte intresserad tack men nej tack", liksom hur tydligt kan det bli? Han blev KRÄNKT av detta fruktansvärda beteende i att INTE VILJA HA HONOM, jag vet jag är fan djävulen själv asså, så han förföljde mig hela kvällen. Hela.kvällen. Helt fruktansvärt. Jag höll min kompis i handen och då gick han fram till henne och ba "vad håller din flickvän på med egentligen, vrf vill hon ej ha detta sexiga :(:(" el liknande. Hon fick säga att jag ej var hennes flickvän men att han nog borde lära sig att ta ett nej. Det gjorde han inte. Var på allvar rädd för att bli våldtagen av honom. Han gjorde puppy-eyes och frågade "vad är det för fel på dig?" "öh MASSA men inte därför jag inte vill ha dig, LÅT MIG BARA VA" skrek jag till slut men nä. Han fattade inte ändå.

Sen var det han som raggade lite lätt och efter att ha blivit avvisad tog mig på rumpan. Asså?? Trodde han att jag skulle typ "åh men att du tog mig på rumpan var SÅ upphetsande, nu MÅSTE jag ju vara med dig!!!!". Jag förstår på rikt inte deras logik. Jag FÖRSTÅR det inte. Och liksom. Fyra på en kväll??? Är detta sådant som kvinnor med långt hår går igenom? Folk tolkar mig oftast som helgay och jag har aldrig vart med om en tjej som beter sig såhär så jag slipper det oftast. Lider/gråter med alla som ryker av hetero om det är såhär ni blir behandlade.

Jaja. Överlevde iallafall kvällen med "endast" lite tafs, gick hem precis innan solen skulle gå upp och inga bussar gick (:(). Tänkte att jag ej skulle bli bakis pga: 1. drack bara en öl på hela klubbkvällen, roughly mellan 00 och 05. 2. GICK hem. Fick luft etc. 3. åt samt drack femton ton vatten. Men ja, när jag vaknade kände jag detta: skak i hela kroppen. spydde ett tag, kunde inte stå upprätt förrän ca 19...döden. Min andra värsta bakfylla i mitt liv, min värsta being när jag spydde en hel jäkla dag. Slutade inte förrän 23 på kvälla. Härrägü.
en bild från när jag hade magsjuka i mars för att beskriva hur jag mådde.
Ja, men det här var väl jättekul. Vi älskar väl alla såna som skriver om deras *fylleupptåg* och tror att dom är *häftiga*. Suck. Aa nu borde jag plugga men Klassbästa ringde och ba "snälla nu ses vi, skit i allt, har öl samt vin". Jag är INTE ansvarsfull så nu ska jag duscha och dra dit.

MVH
glad att jag har en känsloblogg, dålig på det här. FÖRLÅT.

1 kommentar:

Jeanette sa...

Hehe, jag gillar't!