söndag 21 oktober 2012

Dag 4 - 10 konstigaste raggningsrepliker jag hört.

1. Män som följer efter en en hel kväll och vägrar förstå meningen "nej, jag vill inte" och därför blir KRÄNKTA när man inte går hem med dom

2. Män som tar en på rumpan/brösten och förväntar sig att man ska bli smickrad

3. Män som neggar

4. Män som bjuder på en drink/öl, vägrar ta ett nej och sedan blir upprörda/kränkta när den tänkta mottagaren inte vill ligga

5. Män som cat-callar och busvisslar

6. Män som blir ens kompis, vill ligga och när man tackar nej klagar på att ha blivit "friend-zonad"

7. Män som när man sover bredvid varandra trycker sin kuk mot ens nakna lår eller försöker tränga in i en

8. Män som försöker bevisa hur överlägsna dom är

9. Män som kommenterar ens bröst/rumpa det första dom gör

10. Män som hänger med en på hemmafest, tydliggör högtidligt att "vi ska inte ligga pga dessa orsaker!" (och man ba nähe? ok?) och sedan blir djupt sårade när man några timmar senare avvisar deras försök.

Och ja, jag skriver män för jag har hittills i mitt liv aldrig hört talas om en kvinna som beter sig såhär, medan samtliga ovanstående är saker som hänt mig och mina vänner.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Så less på män just nu. Allvarligt, vet inte vad jag ska göra, orkar bara verkligen inte med dem. DU! Apropå patriarkat osv, har du sett Julia Gillard's verbala MORD på Tony Abbott? Så skönt och empowering att se, tyckte jag.

http://www.youtube.com/watch?v=ihd7ofrwQX0

josefin sa...

I feel ya. Jag har känt samma sak alldeles för länge, så jävla otaggad på dem män. hatar såna som inte fattar hur privilegierade dom är. dock har jag hängt med några av favoritmän den gångna helgen + har INTE gått ut = hatar dom inte lika mycket. det är ju egentligen bara destruktiv att börja känna sådan mättnad och lesshet och ibland t.o.m hat pga vad vissa gör.

har sett! så JÄVLA bra. hon vann tillbaka stor stor del av min respekt (som jag tappat pga islamofobiska kommentarer + tycker ej att samkönade äktenskap ska vara tillåtet). så sjukt att hon vågade göra det i australien, även känt som land of the machoest of men.