söndag 30 december 2012

644

Det mest intima jag vet är att duscha med en annan människa.

Jag kan vara naken inför nästan vem som helst, jag gör aldrig några ansträngningar att skyla mig när jag går ut ur duschen in i en lägenhet som kan vara full av människor, jag bryr mig inte om någon ser min hud mina bröst bryr mig inte ens om dom ser min fitta.

Min kropp är ingens tempel. Den är inte helig. Min nakenhet är mänsklig och enkel. Den bara är där.

Jag har haft sex med flera personer jag inte vetat namnet på. Jag har blivit kysst överallt. Jag har blivit knullad och jag har älskat. Sex betyder ingenting om jag inte tillskriver det mening. Det är destruktivt när jag gör det för att skada mig själv, för att fly, det är njutning när det bara sker, det är meningsfullt om det handlar om att komma närmare närmare närmare. Det senare har det bara varit med en person.

Jag ångrar inget sex jag haft. Inte ens det självdestruktiva. Inte ens det där jag bett om att bli knullad lika hårt som jag hatar mig själv. Sex är inte heligt. Sex är det vi gör det till. Att ligga naken inför en annan människa bekommer mig inte. Jag ber aldrig om släckta lampor.

Att duscha med en annan människa är något helt annat. Jag vet inte varför jag känner så. Jag vet inte varför just det känns så intimt och heligt, varför det är innanför min mur. Varför det känns som en total blottläggning.

Jag har duschat med två andra personer.
Jag ångrar dom båda två. Att jag lät dom komma inpå det närmsta jag vet.

Jag ångrar det.

1 kommentar:

Världens Bästa Flickvän sa...

Jag känner mig fattig på att tillägga något klokt till dina inlägg dessa dagar - det är därför mina kommentarer är oftast uteblir. Läser gör jag alltid. Men måste i alla fall säga att dina senaste inlägg har varit, som vanligt kloka och dramatiska, raka och ärliga, men alldeles särskilt bra skrivna - litterärt är du i ditt esse just nu.