söndag 22 december 2013

jävla 2013 ta slut snart jag orkar inte mer (som om livet blir bättre för att kalendrar måste bytas ut)

är hos mamma för julfirande. kom hit i torsdags. resan knäckte mig helt, har sovit nästan konstant sedan dess. igår halvtvingades jag vara uppe och med ett tag, jag mest stirrade in i en skål för att försöka att inte känna all smärta och all trötthet. var sur och jävig och dum. mamma tycker att det är tungt och jag märker att hon är ledsen och besviken att jag inte är med så mycket.

ständigt denna skuld. i alla relationer, överallt, alltid. skuld skuld skuld. för att jag aldrig klarar av att leva upp till familje- och vänskapsstandarder.

alla listor på personer man borde rensa ur sitt liv handlar om mig.

det gör mig ont.

1 kommentar:

Sofia sa...

<3 Alla styrkekramar i världen till dig! Önskar att jag kunde skicka ett litet sagogryn som kunde vara till hjälp..