onsdag 5 februari 2014

några saker


  • äter antidepp nu. och det hjälper. vaknar inte längre och önskar att jag var död. blundar inte när jag går över gator. vill leva. har ju samma gamla sjuka kropp, men min vilja att göra saker är tillbaka. herregud, vad jag är tacksam för det. vet att många känner tvärnej inför antidepp, vet att dom inte vill ha "kemisk lycka", men det är ju något fel på min hjärna. det är fel på kemin i den. jag är SJUK. i huvet. och jag är så oerhört, oerhört tacksam för att det finns mediciner för det. 
  • har tänkt mycket på hår eftersom jag och min rummis har gjort ett hårlöfte - vi får inte klippa oss på ett år (hon sa två först men loool det satte jag stopp för) och liksom!!!!! jag har haft kort hår sen jag var 13, jag rakar av det flera gånger om året.... hur ska detta gå. jag får liksom panik när det blir för långt, det är ju så jävla obekvämt och jobbigt och jag är ju van vid att ha kort hår och därför inte vara särskilt appealing för douchebags, jag blir inte catcalled, jag behandlas inte lika illa som kvinnor med långt hår. men ja, det ska bli konstigt att lajva konventionell kvinnlighet (fast inte lika konventionell som den hade varit för några år sedan då jag bara klädde mig i klänning och kjol, nu har jag nästan aldrig det eftersom jag får för ont i kroppen av strumpbyxor) (att jag numera inte rakar kroppen gör ju även det sitt till den konventionella kvinnligheten, men det ser ju folk inte så ofta). 
  • tre polisbilar var utanför min port igår. dom gick in i min grannport (tror jag, jag stirrade lite från balkongen som den uttråkade hemmafrun jag är). har försökt läsa på internetz om vad som hänt men hittade inget. dramazzzzz. (har faktiskt haft belägringar av polisbilar i mitt område typ 4 gånger på dom snart två år (!!) jag bott här. en gång var det ett rån i en tobaksbutik, dom andra gångerna har jag ingen aning om vad som hände) (bör tilläggas att jag bor i ett slött medelklass- och studentmecka.)
  • ska få byta läkare. inte för att verksamhetschefen på min vårdcentral (som jag skickade ett långt och ledset mail till efter att fruktlöst ha ringt henne ca 10 gånger) gav med sig, utan för att min 
  • hur lång tid ska det egentligen ta att få beslut om sjukpenning? jag har 700 kronor på mitt konto just nu, det är den sista inkomsten jag kommer få om min sjukskrivning inte godkänns av försäkringskassan. jag får PANIK. (den enda anledningen till att jag ens har pengar är för att min mamma betalar min hyra. jag har tur, jag är privilegierad, men 700 kronor går inte att leva på.)
  • ska tatuera mig den åttonde mars. skickade sms om det till mamma, hon svarade "Ok =/" hahaha. hon är ej ett fan av tats. 

1 kommentar:

Frida sa...

Hurra för att sinnet känns lättare! Det märks att du är gladare, fantastiskt bra! Hejar på dig. Alltid. <3