tisdag 16 december 2014

vill inte städa därför lista

1. Hur gammal är du? Tjugofyra.
2. Hur gammal känner du dig? 24. Har aldrig känt mig som en annan ålder än den jag är. Någon månad eller så innan min födelsedag börjar jag alltid känna mig redo för att byta ålder.
3. Vad har du gjort i dag? Sovit för länge, tränat på rehabiliteringen och träffat min sjukgymnast. Hon sa att jag inte såg ut att må mitt bästa. 
4. Vilken film såg du senast? Mockingjay part 1.
5. Vem ringde du senast? Victor, igår.
6. är du besatt av någonting? Nä inte besatt. Låter obehagligt.
7. Är du rädd för blod? Nä inte ett dugg. Tycker att blodprov och sånt är kul. 
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag sitter i min fula bruna soffa i vårt roströda vardagsrum (obs ska måla om). 
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme Göran Persson Ingvar Carlsson Per Albin Hansson och... Carl Bildt? Var han statsminister?
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart skulle jag gissa. Är en kul och livfull person.
12. När vaknade du i dag? Halv tolv :( har medicinkrångel och klarar inte av att vakna. tycker att det är väldigt jobbigt.
13. Vilken är din favorithögtid? Födelsedagar. Både mina egna och andras. 
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Jag skulle vilja vara i Melbourne med min faster och farmor och farfar. 
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Vet inte, har ingen sån. Men har varit i Singapore typ tre-fyra gånger och känner mig rätt färdig med den stan trots att jag tyckte om att vara där.
16. Hur vill du tillbringa din pension? Vill göra roliga saker och helst inte frysa. 
17. Vad lyssnar du på just nu? datorsurr och min katt som snarkar.
18. Har du någon gång brutit ett ben? nä. ett i en tå kanske men jag gick aldrig till doktorn med det.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  kaffe och juice. kommer inte på något mer.
20. Vem är din favoritkändis? rent objektivt beyoncé kanske. och sen är jag evigt förälskad i tatiana maslany.
21. Vad är du på för humör just nu? trött och lite likgiltig. ska på quiz snart, det blir nog kul.
22. Vilka världsdelar har du varit i? europa, oceanien, afrika och asien.
23. Snarkar du? väldigt sällan tror jag.
24. Vilka yrken har du provat på? jobbat i mataffär och med kvalitativa marknadsundersökningar (allt från att hitta folk till dom till att göra rapporter om det och så). turistguide (känns nu ofattbart att jag då var tillräckligt bra på tyska för att klara av tyska visningar). inget mer.
25. Hur går du helst klädd? svarta jeans, ärmlös skjorta, nån varm tröja.
26. Vilket stjärntecken är du född i? skytt. tycker inte att skytt-personlighetstypen stämmer in på mig alls.
27. Vilket är ditt favoritgodis? allt som är jättesurt + saltlakrits.
28. Vad sa du senast? "du bor inte där!!!" till katten som smet in i svalen.
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? samhällskunskap och svenska.
30. Vad har du på dig just nu? träningskläder.
31. Vilken är din favoritaffär? tror inte att jag har någon. 
32. Vad har du för storlek i kläder? xs till m. varför nu det är intressant att veta.
33. Vad har du i dina fickor? inget, använder min ryggsäck till allt sånt.
34. Vad köpte du senast? öl igår.
35. Hur många gånger har du flyttat? typ 15 gånger tror jag. 
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? ingen aning hoppas att det aldrig händer!!! 
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? jag tror att jag egentligen är en morgonmänniska, men har så uppfuckad sömn att jag inte tar mig upp. men jag är en sån som typ njuter av att gå upp halv åtta.
38. Senaste filmen du såg på bio? mockingjay part 1.
39. Har du blivit sydd någon gång? ja men bara efter operationer. blivit tejpad en del gånger när jag var barn.
40. Har du någon gång badat naken utomhus? ja.
41. Vad åt du till frukost?  fil och flingor, juice och kaffe.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? mina föräldrars skilsmässa hade rätt nyligen gått igenom efter ca 9 månaders separation. jag var ledsen och stressad men hade just börjat få lite stadigare vänner. gick i frikyrkokonfirmation (a.k.a inte riktig konfirmation eftersom konfirmationen handlar om att bekräfta dopet och frikyrkan i regel inte döper spädbarn) och bråkade med pastorn hela tiden. bråkade med hela familjen typ jämt, framför allt min syster. spelade fiol och gick i många olika sporter.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? nä men jag körde för fort på min första uppkörning. det var surt.
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? min rumskompis har gjort väldigt fint här hemma, satt upp en ljusslinga och sådär. det var gulligt. hon bjöd mig också på sin körs julkonsert vilket var fint. min kompis K bjöd mig på teater för några veckor sen. Sånt.
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? I sängen oftast.
46. Vad var det sista du åt?  Soppa. 
47. Vem är världens vackraste kvinna?  tatiana maslany tycker jag.
48. Är du blyg? nja. ibland.
49. Vilken var den sista konserten du var på? körkonserten kanske. annars minns jag inte.
50. Vad heter du i andra namn? anna.
51. Har du varit med om en bilolycka? mja. njä. varit med när folk kört i dike några gånger men det är det enda.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? japp.
53. Vilken är den roligaste träningsformen? vet inte. försöker hitta något som är kul.
54. Har du några husdjur? ja min katt agnes. 
55. Vill du gifta dig? ja, det verkar roligt. vill så gärna ha en fest som handlar om...mig..
56. Var växte dina föräldrar upp? mamma växte upp i en norrförort till stockholm (men också liiite i tornedalen). pappa växte upp i beirut mestadels, men bodde också i byar i libanon, london och melbourne under uppväxten. London bara ett halvår när dom evakuerades från krig.
57. Har du någon gång ringt polisen? nej.
58. Har du svenskt ursprung? hälften tornedaling hälften australier. 
59. Har du, eller har haft, något smeknamn? ja, många. jossan, josse, josie, jocelyn, samt många fler.
60. Vilka är dina största svagheter? att jag får något hårt och distanserat i blicken när jag pratar om politik. att jag är dålig på att ta till mig andra människors råd och tips. att jag är alldeles för känslostyrd. etc.

Inga kommentarer: