tisdag 26 maj 2015

en till lista + BILDEXTRA pga fick feeling

nämn en bra låt:
är OBSESSED med grimes - go. åkte långfärdsbuss i 2,5 timmar för några veckor sen och lyssnade på den hela vägen. bästa bussresan i mitt liv.

nämn en bra fritidssysselsättning:
spela musik, titta på en BRA teveserie och tänka på den (alltså klura på analyser till den och så), fotografera och redigera, spela sällskapsspel!! etc.

du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?
svart eftersom jag är livskraftig och härlig :)

dina planer under 2015?
hahahah. fråga arbetsförmedlingen :( :/ :( nä men i höst ska jag faktiskt ställa ut KONST på mitt bästa museum i gbg. det känns coolt. utöver det LALALAL INGENTING.

hur ser dina morgonrutiner ut?
läser nyheter och ~*~sociala medier~*~, äter frukost, klär på mig och hetsar iväg till vagnen.

vad längtar du efter?
ett slut på min sjukskrivning!!!!!! och samtidigt inte för min sysselsättning är faktiskt rätt fet just nu: jag åker och är KREATIV fyra timmar om dagen och får (mkt låg) ersättning utan lån och skit. 

vad finns alltid i din handväska?
bok, mobilladdare, plånbok x två, vattenflaska, jättemycket skit.

brukar du komma i tid?
ja faktiskt. gjorde det inte förut men nu är jag fan ALLTID i tid. 

vanligaste färg på dina kläder:
svart :)))) glad och livfull person.

favoritdryck på morgonen:
kaffe.

hur såg du ut som artonåring?
hohooo nu blev det en trip down memory lane här. jag var ihop med M, hade kortare hår än jag har nu, var tanigare och mer tonårig, men i övrigt ganska lika. förutom att jag sminkade mig ibland då, det gör jag inte längre.
jul hos M

Jul hos mig! här var jag nog 19 kanske iofs.

var väldigt snygg!! ffa var jag bra på att bli fotograferad. det är jag icke längre.

här var nog allt fortfarande rätt bra mellan oss. jag var SKITKÄR. och sen gick allt åt helvete och han behandlade mig sämre än jag någonsin någonsin blivit behandlad, och jag vågade inte säga nåt till nån för vi var ju så lyckliga och jag var ju FEMINIST inte en kvinna som fastnar i en relation med en som kallar en hora och slår på ens mammas bil medan man sitter i den och skriker att han HATAR HATAR HATAR EN och till slut ljuger sig blå och blir ihop med någon annan samtidigt som han är ihop med en och som kissar på ens ben när man står i duschen, och han var ju OCKSÅ feminist inte en "sån man" inte nån som gjorde såna grejer, han var ju en upplyst kulturman och Inte Som Andra Män, han Älskade Ju Mig, och kunde det verkligen stämma att han gjorde allt det där mot mig, det var nog mitt fel ändå, mitt fel för jag var så jobbig och provocerande och därför kunde jag inte säga nåt till nån för dom skulle inte förstå hur jobbig JAG var att allt var mitt fel

tackar verkligen min lyckliga stjärna för att han lämnade mig, jag hade aldrig lämnat honom, aldrig aldrig. så jävla hemskt. så jävla jävla hemskt.


som sagt var jag snygg när jag var 18. här e det sommar, efter att alla tagit studenten och jag fusk-studenten. som jag minns det var allt en fest då. troligtvis en efterkonstruktion.

nämn tre bra egenskaper hos dig själv:
snäll, en "kämpe" som mamma skulle sagt, bra på mycket.

vad är du rädd för

jättemycket!!!! framför allt döden och det som kommer efteråt. är SÅ RÄDD att gud ska vara verklig och slänga mig i helvetet. så rädd för att "det blir bara svart". så rädd för att dö men ändå ha kvar sitt medvetande på nåt sätt och sen ligga begravd i en evighet, eller uppleva en kremering och få hela sitt medvetande utspritt. tänker på det här SÅ OFTA och uuuuuuh klarar inte av det.

ge ett bra tips:
vara snäll och förlåtande mot sig själv och verkligen jobba med det konstant och medvetet.

Inga kommentarer: