måndag 19 april 2010

283

Idag sa jag jag älskar livet till en vän och jag insåg att

ja, för första gången älskar jag livet,
jag gör det, jag gör det, jag gör verkligen det trots att ingenting är

perfekt,

trots att alla problem kvarstår, jag orkade sluta tänka mig till fördärvet, jag orkade det,
jag klarar livet, jag klarar precis allt och just nu är jag bara så

nöjd,
allt är så bra trots att

jag bråkar med min kille ibland, trots att min mamma fortfarande inte älskar mig, trots att min pappa fortfarande bor på sin sida av världen, trots att min kropp fortfarande blir sämre och sämre med sin sjukdom,

trots att allt det fortfarande finns för jag har lärt mig hantera lite mer, jag tänker mig inte längre till vansinne, jag lyckas stoppa mig innan jag gråter en hel natt,

jag klarar av att vara glad,
äntligen klarar jag av att vara glad.

1 kommentar:

Frida sa...

hurra! halleluja! prisa gudarna!! puss!