tisdag 22 juni 2010

299

Okej, nu är klockan snart halv två och jag får panik. Jag kan inte sova för det kliar för mycket. Jag dör. Jag DÖR. Det är så JÄVLA jobbigt och jag är trött men kan inte sova och KAN INGEN BARA BERÄTTA FÖR MIG HUR JAG SKA GÖRA FÖR ATT FÅ BORT DET

jag har provat exakt alla tips jag har fått. olivolja, fil på tampong (ganska många gånger, prick just nu till exempel och natten före det också), receptfria svampdödande medel, fotsvampmedel, vitlök, jag rakar mig inte, jag tvättar mig aldrig ens med vatten utan bara bara bara olja, jag gör ALLA tips jag kommer över och DET FÖRSVINNER ALDRIG. Jag har haft svamp sen i NOVEMBER utan avbrott. Mer eller mindre men det är alltid, alltid där. Det är ETT HALVÅR med konstanta svampbesvär och det är fan inte roligt eller uthärdligt eller någonting.

Det enda jag inte provar är att sluta äta socker, men jag kan inte det. Jag kan inte sluta äta godis och vitt bröd och jag kan inte börja läsa innehållsförteckningar slaviskt. Jag kan inte det för då går jag ner i vikt och går jag ner i vikt slutar jag inte gå ner i vikt och slutar inte läsa innehållsförteckningar och jag tänker inte gå den vägen igen. Jag vägrar sluta äta godis för om jag slutar äta godis slutar jag äta. Jag vet att det är jättekonstigt men det är så det är. Jag vågar inte. Jag litar inte på mig själv tillräckligt mycket. Jag har provat den här "candida-dieten" för min svamps skull men när jag bara några veckor senare tog fram vågen och måttbandet och sen grät mig till sömns tre dagar i rad var det inte värt det. Jag funkar inte med dieter, jag vill inte bli sån igen, och därför kan jag inte göra just det. Jag kan försöka dra ner och försöker hela tiden men det är en sån äcklig balansgång.

Och jag vet inte vad jag ska göra. Jag har varit på ungdomsmottagningen så jävla många gånger och jag orkar inte gå dit igen, för det händer ingenting nytt. Dom tar ett prov, säger ja du har svamp, jättemycket svamp och frågar hur jag har behandlats och sen skickar dom remiss till en läkare som inte vill ge mig mer tabletter än jag redan fått och sen går jag hem och grinar och slår huvet i väggen och skriver desparata blogginlägg.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag orkar inte mer.

(En sak till ifall någon sjuksköterska skulle läsa min blogg (det var några som gjorde det förut):
Jag har som sagt lagt in en tampong med fil, och har gjort det ganska många gånger. När jag senare tar ut den är det lite, lite blod på. Det är mycket ljust och ser ganska utspätt ut. Inte brunt och levrat utan "färskt" och rött. Jag har hormonspiral och har inte haft mens sen i april. Varför? Ska jag bli orolig?)

1 kommentar:

P sa...

Hej!
Jag tror inte det är någon fara om det bara är lite blod, det är säkert så att något litet kärl spruckit eller så. Vet inte om det är så bra att köra upp en tampong med filmjölk i slidan dock, men jag är ju inte expert på de nedre regionerna- kan tänkas att du kanske fått kämpa lite med den och det därför kommer lite blod, antingen på ditvägen eller utvägen.
Som sagt, så länge det är lite blod så tror jag inte det är någon fara, men ha uppsikt över det.
Hoppas det löser sig för dig, jag kommenterar inte så ofta- men jag följer dig i det tysta.

Kram P