torsdag 9 september 2010

318

igår mellan 17.00 och 22.30 sa han att han älskar mig exakt tjugotre gånger och han sa det lika innerligt varje gång, som om det kom över honom och han bara måste säga det på en gång på en gång på en gång och

- vill du gifta dig med mig?
- ja, det vet du att jag vill.
- varför vill du det?
- för att jag vill dela hela mitt liv med dig, så klart.

och varje gång jag frågar vem han tycker är snyggast vackrast sötast i staden, landet, världen så svarar han dig även om jag inte fiskar efter det och

när jag sitter och gråter på andra sidan bordet tar han mig i sin famn och låter mig begrava ansiktet i hans tröja och sitta där hur länge som helst trots att min rumpa är ganska benig och gör ont att ha i knät och

när jag en natt snor hans täcke om och om igen i tron om att det är mitt och jag morgonen efter ber om ursäkt säger han det gör ingenting! och sen tyst i en halvminut och sen jag älskar dig och

när jag är och pluggar med en klasskompis och skickar världens enklaste recept på linsbiffar och jag kommer hem och han steker potatis och lök och kokar linserna och allt är en enda röra och han säger oj jag fattade inte att man skulle göra biffar av det liksom på en gång..

och när vi ligger i sängen och ska sova och han säger jag älskar dig och jag svarar jag älskar dig också, du är så fin och han
jag älskar dig så mycket, mest av alla i hela världen, jag älskar dig så jag skulle kunna dö och

vi liksom lever i en musikal ibland, sjunger istället för att prata och

han skickar sms när han är på väg hem från skolan och säger
jag längtar efter dig!! hur har skolan varit? ska jag köpa chips? pusssssssss och jag undrar

hur
hur
hur
skulle jag inte kunna älska honom?

Inga kommentarer: