lördag 20 november 2010

416

Han dansar med blicken fäst på mig. Jag dansar med blicken flackandes överallt, dansar ler skriker älskar hela jävla kvällen, älskar klassbästa älskar klassbästas kompisar, jag är inte lycklig men så glad i hjärtat, just den här stunden finns inga problem, det finns bara öl dans och

han som dansar med blicken fäst på mig. Hans kropp som söker sig närmare min, hans blick som söker min, hans läppar som ler mot mig. Jag tänker att jag inte orkar spela, vet inte vad jag vill, kanske vill jag bara åka hem och sova kanske vill jag bara fortsätta ramla runt på dansgolvet med klassbästa,

så jag låter det vara, tittar åt hans håll några gånger och jodå. Fin. Vetehår och brett leende och varma ögon och klassbästa skriker ÖÖÖÖÖL och vi går till baren och som av en händelse hamnar han nära och jag leker med hans hand utan att se på honom, utan att prata med honom, pratar bara med klassbästa och vi hetsar i oss hennes öl och ramlar tillbaka in i dansgolvet och skriker med till håkan hellström bd och kastar kyssar mot dom fina i dj-båset och

han med vetehåret, han som vi kallar köpenhamn, dansar med oss och vi går ut och pratarpratar och går tillbaka in och dansardansar och tillbaka ut och pratarpratar och tillbaka in och dansardansar och pussarpussar och

när klockan är kanske två kanske tre viskar han har du också fått nog av det här nu? och jag nickar och vi går och det snöar, jättemycket snöar det och vi

pratar pratar pratar, ingen jobbig tryckande tystnad bara lättsamt prat och vi åker till honom och vi pratar länge, jag stryker med fingrarna över hans böcker och han stryker med fingrarna över mina ben och drar mig till sig och

jag tar av honom hans skjorta och

allting är så naturligt, så lätt och efteråt pratar vi tills vi somnar med näsorna i en eskimåpuss och nästa dag kommer och han kysser mig i nacken och stryker mig över magen och jag vill ligga kvar, längelänge och han viskar gå inte än

men till slut måste jag gå och han trevar fram
har du liksom ett..telefonnummer..kanske och jag skrattar och ger honom det och jag måste gå men vi kysser varandra baralitetill och kyrkklockor i närheten börjar ringa

och köpenhamn du skulle kunna vara min perfekta rebound för fan, köpenhamn jag gillar dig, gillar dina vinyler, gillar dina böcker, gillar ditt skratt, jag gillar att du drar mig nära dig i sömnen, gillar att du frågade vad jag ska göra ikväll om vi kan mötas upp kanske, fan köpenhamn jag gillar dig du känns bra i magen,

jag gillar allt förutom att du är just köpenhamn.

1 kommentar:

Lina sa...

åh alltså fina du, när du skriver såna här inlägg suger det nästan till i mig av längtan efter att få göra vad som helst.

när man är tillsammans med någon får man ju inte göra vad som helst.

det finns för- och nackdelar med allt.