söndag 21 november 2010

417

Åh köpenhamn jag tror du är dåliga nyheter för mig,
du med ditt vetehår och dina mjuka fingrar,

köpenhamn du är dåliga nyheter för jag är på fest och du smsar mig och säger jag är på bästa klubben i världen kom hit! och jag säger kommer! och festen fortsätter och jag har så himla, himla roligt men

köpenhamn jag längtar efter dig så jag åker från festen som börjat avta och när jag visslande går längs gatorna möter du mig och ser under luggen du inte har och jag fingrar i din nacke och

köpenhamn du gömmer mig bakom ett träd och hånglar upp mig där och jag frågar men klubben då och du tar mig i handen och säger äsch, vi går hem istället och jag får för mig att hoppa i alla vattenpölar vi går förbi och du tycker inte att jag är pinsam utan drar mig till dig och kysserkysser och

köpenhamn vi kommer hem till dig och bygger en koja i din säng och natten går och blir morgon och du köper frukost till mig och säger jag tar dig med mig! följ med! rym med! och jag ler och säger att köpenhamn suger, du borde stanna och gå på världensbästaklubb med mig istället för att tvinga upp mig i ottan och vi kysserkysserkysser och sen går ditt tåg och du säger vi ses snart, hörs snarare och

köpenhamn, du är dåliga nyheter för du känns. Du känns i magen, köpenhamn du känns till och med lite i handlederna och det är väl bra att jag fortfarande kan känna men
varför
just
köpenhamn

Inga kommentarer: