måndag 23 januari 2012

604

Nä, man vill ju inte vara helsvart ens i ångestbloggen. Den här helgen har jag sysselsatt mig med bra grejer. I fredags var jag på fest och var svintrött, så jag gick till en pub istället (ja det är väl helt logiskt). Där var det trångt och jag satt antingen på mina knän eller på min ena skinka. 99 problems and a chair is one. Slapp vakna ensam på lördagen, vaknade dock tidigt och åkte till en skivaffär och såg ett band spela tre fina låtar. Visade sedan Doctor Who för mitt sällskap meterologen, som gillade det!!! Mycket glad över detta faktum. På lördagskvällen var jag på fest i favvokollektivet, det var nice, och sen på svartklubb och det var också kul. Dansade fuldans, hade samtal som lättade hjärtat lite och kissade bakom en bil. Hipp happ hade många timmar sprungit förbi, utan att jag köpt en veganburgare för det ringa priset av trettio kronor (fortfarande lite bitter över det) och upptäckte att jag tappat bort min mobiltelefon och istället för att leta sjönk jag bara ihop i en mörk skrubb och lät någon annan söka efter den. Den upphittades (hurra), vi sprattlade iväg till kollektivtrafiken och där blev jag ledsen över något jag nu verkligen inte minns. Har för mig att det var nåt om ett objekt som dog? Var verkligen treårsledsen med putande underläpp, men fick höra att det var "gulligt" så skit i det. Kom sen hem och sa min morfar är död men min biologiska skit"morfar" lever och jag förstår inte det och däckade sen. Charmigt. På söndagen åt jag en miljard mackor med jordnötssmör, såg doctor who, läste liv strömqvist (huuuur stavar hon sitt namn? stör mig på alla kv/q/qui/qvistar) (yeah that's right i'm talking to you mrs J!). På kvällen var jag hos min icke-spanjorska, åt chips, pratade om tv-serier och politik och hej och hå och såg film. Det var fint! Jag gillar henne.

(och hela tiden inuti: ångesten som skakar om mig skakar om mig och jag gör allt det där jag gör allt men hela tiden inuti: ångesten som skakar om mig som inte tillåter mig att delta)

4 kommentarer:

Lina sa...

det är bra att du försöker. ibland räcker det så himla långt. men var svag när du behöver det också!

madeleine sa...

Jag blir lite nervös när jag trycker mig in här när jag ser att du uppdaterat på bloglovin, och du inte skrivit om Victor på flera veckor.. Jag vet att jag är så himla oförskämd nu men jag menar bara väl. Ni verkade vara så fina.. pus.

josefin sa...

kram och tack till er båda! madeleine, snart kommer det ett låååååångt inlägg fyllt av victor. det har bara varit så mycket morfar dom senaste veckorna.

belle sa...

låter fint. & lite som min helg nog kommer bli den här veckan. om jag inte bangar & ligger i min säng & äter choklad & tittar på greys anatomy istället (vilket händer alldeles för ofta) tack för allt josefin. längtar efter dig. den nionde februari kommer jag. & stannar till den tolfte.