fredag 20 januari 2012

603

Jag läste inte min förra kurs. Jag var för sjuk och istället för att gå på föreläsningar låg jag i min säng och trodde att jag skulle dö. För att fortsätta få pengar från csn måste jag fixa så att jag får reducerad studietakt (orkar inte förklara vad det är) och jag har tagit första steget i det fixandet men orkar inte ta nästa. Orkar inte heller gå in på csn:s hemsida och lämna studieförsäkran för den här terminen.

Idag började min vårtermin, men jag trodde att det var på måndag den började så jag var inte där. Och jag orkar inte köpa kurslitteratur och kompendium och vara duktig. Jag orkar inte. Jag älskar min utbildning och jag SKA gå färdigt den men just nu bara orkar jag inte. Jag vill ta en paus från allt.

Min kropp mår dåligt och igår åt jag chips till middag. Den mår sämre idag. Jag kan inte ta hand om mig själv.

Jag har inte hämtat posten på över en månad. Mitt postfack är fem meter från min dörr.

Jag sover skitdåligt.

Folk säger att man ska se positivt på livet och tillåta sig själv att vara glad. Jag vet inte hur man gör det. Jag får ångest för dom allra minsta sakerna och jag är patetisk, patetisk, patetisk.

3 kommentarer:

Frida sa...

nej, du är fantastisk. hjärta

Linn sa...

Du är inte INTE patetisk. Då mår dåligt. Då fungerar man inte som man brukar. Det har absolut ingenting med att vara patetisk att göra. Ibland behöver man inte se positivt på livet. Ibland behöver man bara fokusera på att klara en dag i taget. Du är värd precis lika mycket för det.

inte skyldig sa...

Jag tänkte skriva ungefär precis samma sak som Linn. Du är verkligen inte patetisk. Det är jättelätt att bygga upp berg av saker som man "borde" och "måste" och dessa är man mer eller mindre kapabel att klara av. Mår man dåligt är det faktiskt inte särskilt lätt. Försök släppa det där som du känner att du måste göra. Be om hjälp om du behöver, man måste inte klara allt själv. Gör det du orkar, skit i resten. Gör sånt som du mår bra av.