söndag 6 februari 2011

480

På måndagen tänker jag
jag har ju fan inga riktiga vänner här, bara låtsaskompisar som inte vet vem jag är bortom ölskrål och pinsamma hångel

för det är måndag och livet tynger mig, det tynger mig jag känner mig så ensam att jag inte kan andas

men sen går veckan, tisdag onsdag torsdag fredag lördag söndag, och Klassbästa fylleringer och sjunger du är den sortens flicka jag gillar, för du är tom och jag är tom..du är det fiinaasteee jag veeet..du var solskenet, jag var ennnsaaaam.. och avslutar med att säga: det där var en mash-up från mig tillägnad dig

och jag ler och skrattar och fan
i love her

och det är tisdag och jag är skyldig Världens Bästa Killkompis en middag, så han kommer hem till mig och jag lagar middag i tre timmar och vi pratar pratar pratar, om stort om smått och när han går känner jag sådan värme i bröstet,

och det är fredag och vackra Icke-Spanjorskan och jag säger samma ord samtidigt om och om igen och vi tar varandras händer och

det är så fint det är så fint det är så fint för:
för sex månader sedan kände vi inte till varandras existens:
nu ses vi hela tiden, nu vet vi så mycket om varandra nu är vi

vänner.

Och jag är lycklig, jag är faktiskt det jag är lycklig.

Inga kommentarer: